Who is an Online Learner?

Who is an Online Learner?

6 May 2020 Blog Posts 0

Günümüz dünyasında teknolojinin artık her toplumun olmazsa olmazı olduğu aşikar. Teknolojinin devletlerin işleyişinde bile etkin rol oynadığı bir zamanda üretim, askeri savunma, iletişimin yanı sıra eğitim ve öğretimin de artık internet teknolojisi ile yapıldığı bir çağdayız. Eğitimde ortaya çıkan; fırsat eşitliği, bireysel öğrenme hızı vb. kavramlar sebebi ile artık toplumlar öğrenmenin sadece okul, üniversite gibi kurumlar çatısı altında değil, bireylerin kendi öğrenme hızlarına göre zaman ve mekândan bağımsız bir öğretimin gerçekleşebileceğinin farkına vardılar.
Bireyler artık kendi isteklerine, hedef ve ihtiyaçlarına göre çevrimiçi kurslar, video kaynaklar gibi senkron (eş zamanlı) ve asenkron (eş zamansız) kaynaklar ile zamandan ve mekandan bağımsız bir öğrenme seçeneğine de yönelme eğilimi göstermektedir. Bu öğrenme yollarına internet tabanlı öğrenme veya çevrimiçi öğrenme denilebilmektedir. Çevrimiçi öğrenmeyi gerçekleştiren bu bireylere ise çevrimiçi öğrenen adı verilmektedir.




Ne iş yapar?


Çevrimiçi öğrenmeyi gerçekleştiren çevrimiçi öğrenenler, kendileri için gerekli olan bilgiyi kendi beceri, imkân ve motivasyonları doğrultusunda internet ortamından sağlarlar. Örneğin, derste anlatılan bir konunun kendisinin öğrenme düzeyi için yeterli olmadığını düşünen çevrimiçi öğrenen bir birey, kendi istediği zamanda ve mekânda kendine uygun kaynağı araştırıp seçerek öğrenmesini gerçekleştirilebilmektedir. Çevrimiçi öğrenen birey, bunların yanı sıra, adını çevresinden veya internet ortamından duyduğu bir konuyu ilgi veya hobi edinebilir. Bu sayede sadece pekiştirme amaçlı değil ay zamanda yeni öğrenmeler elde edebilir.
İnternetin bilgi ve kaynak havuzu olduğu günümüz internet çağında, çevrimiçi öğrenen bireyler kendine uygun kaynakları belirleyebilir düzeydedir. Bu sayede kendi bireysel öğrenme hızına göre eğitimin tekrarını gerçekleştirip öğrenimini sağlar.

Sorumlulukları nelerdir?





Çevrimiçi öğrenme ortamları sadece video tabanlı asenkron bir içerik kullanım alanı değildir. İnternetin geniş bilgi havuzunda, Youtube gibi herkese açık asenkron eğitim videolarının yanı sıra çevrimiçi canlı dersler, kurslar gibi senkron, yine bir eğitimciyle birlikte öğrenimin sağlandığı kaynaklar da mevcuttur.
Bir çevrimiçi öğrenen, öğrenimini gerçekleştirirken uyması gereken bazı görev ve sorumlulukları vardır. Bu sorumlulukları şu şekilde sıralayabiliriz:
⮚ Çevrimiçi öğrenen araştırmacı olmalıdır.
⮚ Öğrenimi sağlarken motivasyonunu korumalıdır.
⮚ Canlı dersler gibi öğrenme ortamları için iletişim ve ifade etme becerilerine sahip olmalıdır.
⮚ Çevrimiçi öğrenmeyi gerçekleştirecek bilgisayar becerilerine sahip olmalıdır.
⮚ İnternet kullanım becerilerine sahip olmalı.
⮚ İnternet kullanım etiğinin bilincinde olmalı.
⮚ Çevrimiçi öğrenen her zaman bilgiye aç ve soru soran olmalıdır.
⮚ Online kurs gibi etkileşimli çevrimiçi öğrenme ortamlarında, öğreticisinin verdiği görevleri yerine getirmelidir.
⮚ Etkili zaman yönetimi becerisine sahip olmalıdır.
Sonuç olarak söyleyebiliriz ki; iyi bir çevrimiçi öğrenen gerçek ve kaliteli bir öğrenme gerçekleştirebilmesi için öğrenmeyi öğrenmiş olması gerekmektedir.
Turgay Altındağ

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com