News and Blog

Blog Yazıları

BAŞARILI BİR UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİ İÇİN 8 YAP & YAPMA KURALI

BAŞARILI BİR UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİ İÇİN 8 YAP & YAPMA KURALI

Pandemi dönemindeki Uzaktan Öğrenme ve Öğretme hem öğrenenler için hem de öğretenler için oldukça zorlayıcı olabilmektedir. Bu zorlayıcı süreçte eğitim ve öğretim uygulamalarınızı en etkili şekilde sonuçlandırabilmeniz için uygulamalarımızı basit, kolay ve uygulanabilir seçmeliyiz. İyi bir uzaktan eğitim süreci yürütebilmemiz için esnek olmalıyız ve yeni oluşabilecek durumlara ayak uydurabilmeliyiz. Hem öğretim sürecinde hem de değerlendirme sürecinde uyguladığımız yöntemlerin işleyip işlemediğini kontrol etmeli ve gerektiğinde değişikliğe gitmeliyiz. Unutmayınız amaçladığımız öğrencinin konunun bütününe hâkim olmasından ziyade konunun özünü kavramasıdır.

Kolaylaştırınız! Zorlaştırmayınız!

Bunu Yap Bunu Yapma
Öğrencilerin bildiği ve basit olan teknolojileri yazılımları tercih edin.
Öğrencilerin bildikleri araçları kullanın. Slayt, Video, yazılı dökümanlar vs.
Öğrencilerin bilmediği, aşırı internet ve teknoloji gerektiren uygulamalar kullanın.
Her öğrencinin internet alt yapısı yeterli olmayabilir. Yeni ve bilinmeyen araçlar kullanmak sürecin zorlaşmasına neden olabilir.
Sık sık ve sürekli iletişim halinde olun.
DBS üzerinden tüm iletişiminizi sağlayın.
Farklı platformlar kullanarak iletişim sağlayın.
Farklı platformlar öğrencilerin iletişimi takip etmelerini engeller.
Talimatları açık ve net bir şekilde verin.
Ne yapılması ve ne zamana kadar yapılması gerektiğini net olarak belirtin.
Uygulanması zor ve belirsiz görevler verin.
Zaman ve motivasyon kaybına neden olur.
Hedef kazanımlara uygun ödevler verin.
Gerçekçi bir öğrenme hedefi oluşturulmalıdır.
Sürekli ve ağır ödevler verin.
Sürekli ödevler vermek bu dönemde ve şartlarda uygun değildir.
Kaynaklarınızı iyi yapılandırın.
DBS kullanarak derslerinizi ve konu başlıklarınızı iyi yapılandırın.
Dersinizin kaynaklarını öğrencilerin bulmalarını isteyin.
Öğrencilerin ders kaynaklarını bulmalarını istemek dersinize odaklanmalarını engelleyebilir.
Çevrimiçi ve düzenli ofis saatleri düzenleyin.
Düzenli ofis saatleri öğrencilerin size ne zaman soru sorabilecekleri konusunda endişelerini ve dersle ilgili kafa karışıklıklarını giderecektir.
Öğrencilerinizin sorularına sürekli yanıt vermeyin.
Öğrencileri 7/24 yanıt vermek zorunda değilsiniz. Ancak sorularını yanıtlamanız gerekir. Bunun için online ofis saatinizi beklemelerini iletebilirsiniz.
İçeriği küçük parçalara bölün.
Daha kısa parçalar halinde net öğrenme hedefleri oluşturun ve değerlendirin.
İçeriği uzun tutun.
Örneğin; bütün kitabı yüklemeyin.
Dersinizin izlencesini tek bir yerde tutun.
Öğrencilere ödevleri ne zaman teslim edeceklerini belirten bir yapınız olmalı. Öğrencilere duyuruları nereden yapacağınızı, değişiklikleri nereden bildireceğinizi belirtin.
Güncellemeleri öğrencilere farklı platformlardan duyurun.
Öğrencileriniz dersinizle ilgili bütün içeriklere tek bir yerde ulaşabileceğinden emin olmalı. Bu endişelerini azaltır.