ÇEVRİMİÇİ SINAV ARAÇLARI
1 Mayıs 2020 2024-11-21 15:28ÇEVRİMİÇİ SINAV ARAÇLARI
Çevrimiçi Sınavlar
- İnternet erişimi olan bireylerin tamamının erişebileceği,
- Soru çeşitliliğinin arttığı,
- Mekandan bağımsız olarak,
- Soruların puanlamaya olan etkisinin özelleştirilebildiği,
- Basılı olan sınavların sanal ortama aktarıldığı sınavlardır.
Avantajları
- Kağıt, kalem, basım maliyeti olmadan sanal ortamda gerçekleşmektedir.
- Eğitici açısından değerlendirmelerin tamamlanması daha kolaydır çünkü bir çok platformdaki sistem sayesinde sınav öncesi hazırlanan cevap anahtarı sonuçları sınav bitiminde otomatik olarak analiz etmektedir.
- Öğrenciler mekandan bağımsız oldukları için sınava geç kalma, gelememe, kalem/silgi unutma gibi ihmallerin olasılığı çevrimiçi sınav araçlarında ortadan kalkmaktadır.
- Eğiticiye birçok soru tipini (çoktan seçmeli, açık uçlu, sınıflandırma vb.) bir arada daha kolay kullanma olanağı tanımaktadır.
- Yabancı uyruklu öğrencilerin sınavı istedikleri dilde daha kolay uygulayabilmeleri için platformların birçoğunda çoklu dil desteği bulunmaktadır.
- Çevrimiçi gözetmen imkanları sayesinde sınavın güvenliği artırılmaktadır.
- Çalışan bireyler öğrenimlerini daha kolay devam ettirir.
Dezavantajları
- Süre sınırlamasını kontrol etmek daha kolaydır çünkü yazılı sınavlarda öğrencilerin tamamının kağıtlardan anında uzaklaşmalarını sağlamak zordur. Çevrimiçi sınav araçlarında eğiticinin belirlediği süre sona erdiğinde öğrencilerin tamamının sisteme erişimi kesilmektedir.
- Güvenlik sistemi düşük olan platformlarda öğrencilerin kopya çekme olasılığı artmaktadır.
- Eğitici sınav esnasında sorular arası geçişi sınırlandırmadığı gibi tek yönlü olarak da sınırlandırabilir. Bu durum öğrencinin yaptığı hatayı düzeltmesine olanak tanımamaktadır.
- Coğrafi ve bölgesel şartlardan dolayı imkanları elverişsiz olan öğrenciler erişim sıkıntısı yaşamaktadır.
Çevrimiçi Sınav Araçlarının Kıyaslanması
Related Posts
Yetişkin Eğitimin Dört İlkesi
Kas 17, 2022
73 views
Dalton Planı Nedir?
Eyl 01, 2020
52 views
BİR GİRİŞİMCİLİK PARADOKSU: YÖNSEME
Eyl 01, 2020
49 views
Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler (MOOC)
Haz 03, 2020
51 views
UZAKTAN ÖĞRETİCİNİN ROLLERİ
May 07, 2020
53 views